|
Wednesday, 05 March 2008 |
|
האם ויטמין E מעלה סיכון לסרטן הריאה?
במסגרת מחקר שבדק השפעת ויטמינים ואורח חיים על הסיכון לפתח סרטן הריאה עקבה קבוצת מחקר באוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל אחר 77,126 גברים ונשים בגילאים 50-76 במשך ארבע שנים.
כצפוי, החוקרים מצאו קשר הדוק בין גיל, עישון והיסטוריה משפחתית לבין הסיכון לפתח את המחלה.
עם זאת, הופתעו החוקרים לגלות עליה בשכיחות המחלה בקרב נוטלי ויטמין E. ההשפעה בלטה יותר במעשנים. נטילה של 400מ"ג ויטמין E למשך עשר שנים העלתה את הסיכון לפתח סרטן הריאה ב-28%. כל 100מ"ג ויטמין E ביום העלה את הסיכון למחלה ב-7%.
בנוסף, באנשים שנטלו מולטיויטמינים, תוספות ויטמין C או חומצה פולית, הסיכון לפתח סרטן הריאה היה שווה לזה שבאילו שלא נטלו תוספות ויטמינים.
לתקציר - לחץ כאן
מאת: מגר. אורית רבינוביץ'
|
דואל
הדפס
|