תיאור מקרה 6/12/18

 

אחת הסכנות הגדולות ביותר הקיימות עבור מטופלי סוכרת המזריקים אינסולין, ובמיוחד אינסולין מהיר פעולה היא היפוגליקמיה.
במקרה מתואר מטופל, שחווה היפוגליקמיה באופן שיטתי.
התערבות במטופל זה הובילה להדרכה לטיפול נכון, ובמקרה זה , ייתכן ומדובר בנס חנוכה של ממש!
מוזמנים להתרשם בעצמכם!

מטופל בן 52

מחלות רקע:
סוכרת
רטינופתיה סוכרתית


תרופות:
אינסולין מהיר פעולה insulin novorapid
אינסולין Lantus
Enalapril 10 mg

בדיקות מעבדה :
המוגלובין מסוכרר תמיד סביב 8.7%

ערכי גלוקוז:
10.7.18 -58 mg/dL
15.10.17 -21 mg/dL
25.5.17-32 mg/dL

 

והיו עוד בדיקות באותו סגנון!!!

 

הפעולות שננקטו:

נוצר קשר טלפוני עם הרופא על מנת להסב את תשומת ליבו ולוודא כי מודע לירידות המופרזות בערכי הסוכר!
הרופא יצר קשר עם המטופל, והתברר כי הנ"ל מזריק את האינסולין מהיר הפעולה בבוקר לפני אוכל, לפני הכול. וכך הגיע לבצע בדיקת מעבדה.
המטופל זומן למרפאה לצורך הסבר והדרכה מפורטים

 

ד"ר סבטלנה לבדינסקי, רוקחת קלינית שרותי בריאות כללית מחוז דרום.